Zapowiedzi wydarzeń

  • 2017_Christmas_Balls_Transparent_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Christmas_Sack_with_Gifts_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Rudolph_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Santa_Claus_with_Gifts_ PNG_Clipart_Image.png
  • School_Bell with_Red_Ribbon_PNG_Clipart_Picture.png

Szukaj

Zajęcia specjalistyczne

 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna i rewalidacyjna udzielana uczniom szczególnie jej potrzebującym jest integralną i istotną częścią edukacji w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kłecku. Objęci są nią uczniowie w trakcie całego cyklu kształcenia na wszystkich poziomach edukacyjnych. Są to zajęcia wspierające proces dydaktyczny, które prowadzą nauczyciele specjaliści, pedagog, psycholog, logopeda i rehabilitant.

 

Do zajęć specjalistycznych - rewalidacyjnych należą:

  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
  • zajęcia logopedyczne
  • zajęcia socjo- i psychoterapeutyczne
  • zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze
  • zajęcia rehabilitacyjne i ruchowe z gimnastyką korekcyjną
  • arteterapia
  • hipoterapia

Ponadto nasza placówka została wyposażona w aparaturę pozwalającą prowadzić specjalistyczne treningi metodą EEG Biofeedback (neurofeedback). Celem tych treningów jest nauczenie dziecka umiejętności utrzymywania optymalnego stanu fizjologii mózgu i usprawnienie jego pracy. Dzięki nabytej w czasie ćwiczeń umiejętności wywoływania pozytywnych dla funkcjonowania fal mózgowych, może ono:

  • poprawić swoją koncentrację uwagi
  • radzić sobie ze stresem
  • zwiększyć odporność immunologicz
  • uzyskać stan równowagi psychicznej i przyjemnego rozluźnienia

Treningi poprawiają również możliwości intelektualne - szybsze i lepsze przyswajanie nowych informacji, a tym samym szybszą i skuteczniejszą naukę.

Terapię EEG Biofeedback najczęściej stosuje się w:

  • zaburzeniach koncentracji uwagi,
  • zaburzeniach procesów uczenia się,
  • zaburzeniach zachowania u dzieci,
  • zaburzeniach rozwoju psychomotorycznego wieku dziecięcego,
  • zaburzeniach nastroju,
  • zaburzeniach snu.

Metoda EEG Biofeedback znalazła zastosowanie w neurorehabilitacji po urazach mózgu, w mózgowym porażeniu dziecięcym, bólach głowy, ADHD, autyzmie, zaburzeniach snu, depresji i nerwicach.

W czasie treningu fale mózgowe są przetwarzane przez aparaturę na konkretne parametry gry, którą dziecko rozgrywa na ekranie monitora. Kieruje grą (nie używając myszki ani klawiatury) swoimi falami mózgowymi rejestrowanym przez elektrody umieszczone na głowie. Wywołując i utrzymując pożądane fale mózgowe osiąga sukcesy w grze. W celu uzyskania korzystnych zmian w zachowaniu konieczna jest systematyczność, cierpliwość, motywacja, wola i koncentracja.

 

Oto nasza sala rehabilitacyjna

Uczniowie na zajęciach hipoterapii