Zapowiedzi wydarzeń

  • 2017_Christmas_Balls_Transparent_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Christmas_Sack_with_Gifts_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Rudolph_PNG_Clip_Art_Image.png
  • Santa_Claus_with_Gifts_ PNG_Clipart_Image.png
  • School_Bell with_Red_Ribbon_PNG_Clipart_Picture.png

Szukaj

Gimnazjum

Gimnazjum Specjalne w naszym Ośrodku funkcjonuje dla potrzeb dzieci niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu umiarkowanym, znacznym i ze sprzężeniami, które wymagają stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy.

Gimnazjum dla uczniów z niepełnosprawnością umiarkowaną lub znaczną gwarantuje wszystkim uczniom prawo do rozwoju we własnym tempie. O doborze dzieci do klas decydują ich potrzeby edukacyjne i możliwości psychofizyczne. Liczba uczniów w każdej klasie wynosi 6-8. Edukacja uczniów polega na integralnej realizacji funkcji wychowawczej, dydaktycznej i opiekuńczej szkoły z uwzględnieniem specyficznych form, metod pracy oraz zasad nauczania. Kształcenie w tym przypadku polega na wychowaniu i nauczaniu całościowym, zintegrowanym, opartym na wielozmysłowym poznawaniu otaczającego świata.

Praca rewalidacyjno-wychowawcza w Gimnazjum Specjalnym opiera się na indywidualnych programach edukacyjno-terapeutycznych ustalonych dla każdego ucznia na podstawie szczegółowej oceny poziomu jego funkcjonowania. Programy te zawierają cele i zadania mieszczące się w strefie najbliższego rozwoju ucznia.

W Gimnazjum Specjalnym dla uczniów z niepełnosprawnością umiarkowaną lub znaczną przewidziane są następujące zajęcia edukacyjne: funkcjonowanie w środowisku, plastyka, technika, muzyka z rytmiką, wychowanie fizyczne, religia.

Zgodnie z możliwościami psychofizycznymi, uzdolnieniami i zainteresowaniami uczniów, posiadaną bazą lokalową i wyposażeniem w sprzęt, a także przydatnością dla ucznia w przyszłości stworzyliśmy kilka kierunków edukacji technicznej: gotowanie, szycie i wyszywanie, prace z papieru, prace gospodarcze, uprawa roślin, przetwórstwo owoców i warzyw.

Podobnie jak w Szkole Podstawowej, także w Gimnazjum, integralną część procesu dydaktycznego stanowi rewalidacja indywidualna wspomagająca rozwój dziecka w sposób kompensacyjny, korekcyjny i usprawniający.

 Pragniemy, aby absolwent naszego Gimnazjum był człowiekiem, który:

  • potrafi zaspokajać swoje podstawowe potrzeby życiowe;
  • szanuje podstawowe wartości moralne;
  • przejawia postawę akceptacji i tolerancji wobec odmienności różnego typu;
  • rozumie i akceptuje zachowanie społecznie pożądane, posiada umiejętność oceny zachowania własnego i innych;
  • jest wyposażony w podstawowe umiejętności związane z pełnieniem różnych ról życiowych;
  • potrafi porozumiewać się z otoczeniem w sposób werbalny i pozawerbalny;
  • posiada umiejętności i nawyki związane z higieną, kulturą osobistą i estetyką otoczenia;
  • posiada postawę proekologiczną;
  • opanował wiadomości i umiejętności szkolne w zakresie możliwym do osiągnięcia;
  • rozwija swoje zainteresowania i pasje;
  • jest przygotowany do aktywnego i kulturalnego organizowania czasu wolnego;
  • kultywuje tradycje regionu i państwa oraz ma szacunek dla symboli narodowych i religijnych.